Gorące newsy z ostatnich dni – stan na 3 marca

Dodano: 03.03.2023
Otwieramy marzec na pełnej – Tribulation coveruje Blue Öyster Cult, Svalbard (na zdjęciu) składa hołd metalowym idolom, a Vio-Lence stawia znaki zapytania nad własną przyszłością.

TRIBULATION Z COVEREM BLUE ÖYSTER CULT

Szwedzi podzielili się ze słuchaczami własną interpretacją numeru „Vengeance (The Pact)” pochodzącego z wydanej w 1981 „Fire Of Unknown Origin”. Gitarzysta zespołu, Adam Zaars, komentuje: z zamiarem nagrania coveru Blue Öyster Cult nosiliśmy się od przeszło dekady, ale dopiero teraz w końcu coś z tego wyszło. Przez lata pozostawali dla nas źródłem wielkiej inspiracji – zawsze byli w stanie znaleźć nowy, twórczy sposób na przedefiniowanie swojego stylu. To bardzo bliskie nam podejście. [Numer] stylistycznie trochę odbiega od tego, co robimy na co dzień – każdy, kto go posłucha, wychwyci to z łatwością.

„Vengeance (The Pact)”, podobnie jak opublikowane wcześniej „Hamartia” i „Axis Mundi”, jest częścią ep-ki zatytułowanej „Hamartia”, która ukaże się już 7 kwietnia nakładem Century Media. Przypomnijmy, że będzie to pierwsze nagranie Tribulation, w którego powstawanie zaangażowany był nowy gitarzysta kapeli – Joseph Tholl.

DORTHIA COTTRELL ZAPOWIADA NOWĄ PŁYTĘ SOLOWĄ

„Death Folk Country”, debiut wokalistki stoner/doomowego Windhand w barwach Relapse, trafi do słuchaczy 21 kwietnia. Pierwszy singiel z płyty, zatytułowany „Family Annihilator”, jest już dostępny do odsłuchu. Cottrell komentuje: ten album jest dla mnie jak próba narysowania mapy miejsca, w którym żyje moje serce. Tytuł Death Folk Country” to z jednej strony nazwa przypisana do brzmienia tej muzyki, a z drugiej – ukoronowanie mojego świata wewnętrznego. Death Folk Country” to sama muzyka, ale też miejsce, w którym ta muzyka rozbrzmiewa. Te dwie rzeczy od zawsze są nierozerwalne. (…) Z upływem lat wszystkie dobre i złe cechy miejsca, z którego pochodzę, stają się dla mnie coraz bardziej wyraźne. Często zastanawiam się, jak je rozdzielić. I czy to w ogóle możliwe.

Poniżej tracklista albumu:

1. Death Is The Punishment For Love

2. Harvester

3. Black Canyon

4. Family Annihilator

5. Effigy At The Gate Of Ur

6. Midnight Boy

7. Hell In My Water

8. Take Up Serpents

9. For Alicia

10. Eat What I Kill

11. Death Is Reward For Love

 „Death Folk Country” będzie drugim solowym dokonaniem Cottrell, po wydanej w 2015 roku „s/t”.

SVALBARD PREZENTUJE ETERNAL SPIRITS”

Singiel jest zadedykowany Joeyowi Jordisonowi i innym przedwcześnie zmarłym metalowym legendom. Wokalistka Svalbard, Serena Cherry, opowiada: ten numer stanowi nasz hołd dla naszych metalowych idoli, którzy odeszli, ale nigdy nie zostaną zapomnieni, bo ich dziedzictwo nadal żyje dzięki wszystkim ludziom, których udało im się poruszyć swoją muzyką. To dobijające, kiedy twój idol umiera, ale inspiracja nie umiera nigdy (…) Na bardziej osobistym poziomie – Joey Jordison był postacią, która zainspirowała mnie do tego, by w ogóle sięgnąć po instrument muzyczny. Kiedy miałam 12 lat, zaczęłam grać na perkusji właśnie z powodu energii i pasji, jakie przebijały z jego grania. Każde jego uderzenie w perkusję dawało mi dodatkową dawkę motywacji. Kreatywna iskierka Joeya rozbudziła we mnie ogień, który nigdy nie zgaśnie. Chciałabym zadedykować Eternal Spirits” jego pamięci.

Ostatnią płytą Svalbard pozostaje „When I Die, Will I Get Better?” wydana w 2020 roku.

CLUTCH ZAPOWIADA… CZTERY ALBUMY LIVE

Legendy stoner rocka wydadzą pod szyldem „Clutch PA Tapes” nagrania aż czterech koncertów, z których pierwsze – zapis sierpniowego gigu zespołu z Kopenhagi – ukazuje się własnie dziś. Perkusista Jean-Paul Gaster komentuje: koncerty, których nagrania wydajemy, były osobiście wybierane przez zespół; zależało nam, by był na nich jak najlepszy klimat. Teraz będą mogli go poczuć ludzie na całym świecie. Zapis pierwszego koncertu pochodzi z klubu Vega. Scena, nagłośnienie, wszystko się tam zgadza, ale przede wszystkim publika była naprawdę skora do zabawy. Uwielbiamy występować w Kopenhadze.

Poniżej tracklista:

  1. Escape From The Prison Planet
  2. Impetus
  3. Earth Rocker
  4. The Mob Goes Wild
  5. Slaughter Beach
  6. Mice And Gods
  7. Green Buckets
  8. Cypress Grove
  9. X-Ray Visions
  10. Fire Birds
  11. American Sleep
  12. In Walks Barbarella
  13. How To Shake Hands
  14. Red Alert (Boss Metal Zone)
  15. Rats
  16. A Shogun Named Marcus
  17. Nosferatu Madre
  18. 7 Jam
  19. Pure Rock Fury

Amerykanie nadal promują wydaną we wrześniu ubiegłego roku i niezwykle dobrze ocenianą „Sunrise on Slaughter Beach”.

KONIEC VIO-LENCE?

Po reaktywacji w 2019 i późniejszym odejściu z Vio-lence basisty Deana Deela i perkusisty Perry’ego Stricklanda, z „oryginalnego” składu kapeli pozostali już tylko Sean Killian oraz Phil Demmel. Ten drugi opublikował ostatnio długie nagranie, w którym zastanawia się nad dalszą działalnością zespołu. Jest po prostu dziwnie. Jako założyciel, współzałożyciel zespołu, który brał udział we wszystkim, co ten zespół kiedykolwiek zrobił, dziwnie jest patrzeć, że zostaliśmy tylko ja i Sean, a poza tym – kilka osób na zastępstwo. Jestem teraz w dziwnym punkcie. Graliśmy wczoraj koncert. Adrian (Aguilar, nowy perkusista – red.) spisał się świetnie. Koncert był fajny, ludziom się podobało. Klub wyprzedany. Jestem po prostu rozdarty w kwestii tego, czym Vio-lence jest, czym się stanie, jaka będzie w tym wszystkim moja rola i jak mam się z tym czuć. Rozmawiałem z Seanem. Pewnie zdradzę teraz za dużo, ale powiedziałem mu, że chciałbym z tym skończyć. Podobnie było w 1991, kiedy odeszli Robb (Flynn – red.) i Perry. Zastępcy byli w porządku, po prostu zespół momentalnie stał się czymś innym niż wcześniej. Teraz czuję się bardzo podobnie (…) uwielbiam ludzi z nowego składu, lubię z nimi grać. Nic do nich nie mam. Wywiązują się ze swoich zadań nienagannie. Chodzi o to, że Vio-lence zawsze był… niebezpiecznym zespołem, w pewnym sensie. Kiedy graliśmy, nie wiadomo było, co zaraz się stanie. Później, kiedy zastępujesz poszczególne elementy tej układanki, to już nie jest to samo. I może właśnie tego mi brakuje.

Ostatnim studyjnym dokonaniem Vio-lence pozostaje ep-ka „Let the World Burn” z 2022, będąca zarazem jedynym poreaktywacyjnym wydawnictwem zespołu.

VOIDCEREMONY WYDA THREADS OF UNKNOWING”

Projekt, w którego skład wchodzą Garrett Johnson, Phil Tougas, Damon Good i Charlie Koryn, zapowiedział właśnie następcę świetnie przyjętej „Entropic Reflections Continuum: Dimensional Unravel” z 2020 roku. Płyta ukaże się 14 kwietnia nakładem amerykańskiego 20 Buck Spin. Zgodnie z zapowiedziami, materiał wraca do konceptów znanych z dotychczasowych dokonań VoidCeremony, ale kompozycje są nawet bardziej progresywne i techniczne niż wcześniej (…) Zespół operuje na alternatywnej osi czasu, wracając do odmiany death metalu, która była już kiedyś eksplorowana, ale została bardzo szybko porzucona na rzecz bardziej komercyjnego podejścia.

Krążek promuje „Writhing in the Facade of Time”, z którym można się już zapoznać za pośrednictwem platform streamingowych.

ZAPOWIEDŹ DEBIUTU VERMINOUS SERPENT

„The Malign Covenant”, debiutancki album blackmetalowego projektu frontmana Primordial, ujrzy światło dzienne już 17 marca za pośrednictwem Amor Fati Productions. Wydawnictwo promuje singlowy „Seraphim Falls”.

Poniżej tracklista płyty:

1. Seraphim Falls

2. Transcendent Pyre

3. The Malign Covenant

4. Chasm of Nameless Bone

5. Deaths Head Mantra

Verminous Serpent tworzą A.A. Nemtheanga z Primordial, Joseph Deegan ze Slidhr oraz Matt Bree z Malthusian.

zdj. Esmé Surfleet

Ostatnie wpisy

Kategorie

Obserwuj nas